Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Παρασκευή, 09 Σεπτέμβριος 2016 13:33 |
 |
 |
 |
|
Αναλυτικά οι αλλαγές στο Γυμνάσιο
|
Έγγραφο με αναλυτικές πληροφορίες για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ώστε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές για το τι θα ισχύσει το σχολικό έτος 2016-2017. Ακολουθούν τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο: Σχολικό και διδακτικό έτος
1. Το σχολικό έτος για τα Γυμνάσια αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους.
2. Το διδακτικό έτος στο Γυμνάσιο αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.
3. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους διεξάγεται η διδασκαλία των μαθημάτων και γίνονται οι κάθε είδους εξετάσεις.
4. Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου. Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο
1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία.
Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.
Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική ? Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.
2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ορίζει ποια μαθήματα από τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε κάθε τάξη του Γυμνασίου.
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Πέμπτη, 08 Σεπτέμβριος 2016 13:22 |
 |
 |
 |
|
Αλλαγές στο Γυμνάσιο
|
Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχωρά σε νέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων. Οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία: Α. Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα (4) για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη). Αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση των δύο κλάδων, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία. Β. Η μετατόπιση της εστίασης του γυμνασίου από την εξεταστική διαδικασία στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία προωθείται και από ένα ακόμη μέτρο, τον χωρισμό του διδακτικού χρόνου σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Οι μαθητές/τριες έπρεπε να πιεστούν για να προετοιμαστούν σε 2 ή 3 ωριαία διαγωνίσματα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να επικεντρώνουν εκεί την προσπάθειά τους και να παραμελούν τη μελέτη και τις εργασίες των υπόλοιπων μαθημάτων της εβδομάδας αλλά και να παρουσιάζουν διασπασμένη προσοχή κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών που προηγούνταν κάθε διαγωνίσματος. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί, ιδίως των μονόωρων μαθημάτων, αναγκάζονταν να καταφεύγουν και σε συμπληρωματικά τεστ, επειδή δεν προλάβαιναν να αποκτήσουν καθαρή εικόνα για τη συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στη μαθησιακή διαδικασία στην τάξη, ούτε καν να τους γνωρίσουν όλους/ες με το όνομά τους. Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου). Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης.
|
|
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του ημερησίου γυμνασίου, για το νέο σχολικό έτος. (Το ΦΕΚ σε μορφή pdf) Είναι κοινή παραδοχή ότι το γυμνάσιο ως η τελική φάση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχει ανάγκη από βαθιές αλλαγές. Αυτές δεν είναι δυνατό να αποφασιστούν άμεσα, καθώς απαιτούν μελέτη και προσεχτικό σχεδιασμό. Επίσης, ορθό είναι να προηγηθούν κάποιες πιλοτικές εφαρμογές των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων, ώστε να δοκιμαστούν πριν τη γενίκευσή τους. Έτσι, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε για την επόμενη σχολική χρονιά να προχωρήσει σε ορισμένα πρώτα μέτρα, που βέβαια βρίσκονται στην κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθούν οι συνολικότερες μεταρρυθμίσεις, δηλαδή, στη δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού και συνεργατικού, που θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα κερδίζει το ενδιαφέρον τους για τη μαθησιακή διαδικασία, ενός σχολείου που θα εξασφαλίζει υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, θα οξύνει την κριτική σκέψη, θα καλλιεργεί πολλαπλές δεξιότητες και θα εμπεδώνει δημοκρατικές αξίες.
|
Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2016 09:07 ) |
|
Εγκύκλιος με Οδηγίες για τις Βιωματικές Δράσεις Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2015-2016. Σχετικά με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό προβλέπονται τα παρακάτω: Στα τρία τρίμηνα της Γ΄ τάξης προβλέπεται η υλοποίηση δράσεων από τρία επιστημονικά πεδία, ήτοι: 1. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, λόγω των ενδιαφερόντων και των αναγκών της συγκεκριμένης ηλικίας, 2. Τοπική Ιστορία και 3. Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Π.Ε.Α.Α). Η δράση κάθε επιστημονικού πεδίου θα διαρκεί ένα τρίμηνο και οι εποπτεύοντες καθηγητές θα μετακινούνται διαδοχικά ανά τρίμηνο σε επόμενο τμήμα Βιωματικής Δράσης, ώστε στο τέλος της χρονιάς όλα τα τμήματα να έχουν ασχοληθεί και με τα τρία επιστημονικά πεδία. Για το θέμα, το σκοπό, τις δραστηριότητες, τον προγραμματισμό κλπ κάθε Βιωματικής Δράσης οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν για έγκριση συνοπτική πρόταση στον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όπως αναφέρεται παρακάτω. Οι Βιωματικές Δράσεις πραγματοποιούνται εβδομαδιαίως για 2 ώρες στα Ημερήσια Γυμνάσια και 1 ώρα στα Εσπερινά Γυμνάσια. Διαβάστε τις οδηγίες στο συνημμένο αρχείο |
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 17 Σεπτέμβριος 2015 10:27 ) |
|
Το "International Propeller Club of the United States" προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό έκθεσης με θέμα: "Η Εμπορική Ναυτιλία αποτελεί, διαχρονικά, ένα σταθερό κεφάλαιο για την Ελληνική οικονομία. Σε ένα άρθρο, 500-600 λέξεων, που θα δημοσιευτεί στον τοπικό τύπο, να αναφερθείτε στην πραγματικότητα αυτή και να διατυπώσετε τις θέσεις σας για τα σημαντικά οφέλη που θα μπορούσε να προσφέρει στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, η ενασχόληση με τα ναυτικά επαγγέλματα".
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική. Οι εργασίες των μαθητών, οι οποίες θα γραφούν εκτός σχολικού ωραρίου, πρέπει να υποβληθούν το αργότερο έως την 5η Δεκεμβρίου 2011 στο Διευθυντή του σχολείου τους.
Οι σχολικές μονάδες θα αποστείλουν τις εργασίες των μαθητών στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν, οι οποίες με τη σειρά τους θα τις αποστείλουν συγκεντρωτικά έως την 15η Δεκεμβρίου 2011 στη Διεύθυνση Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι) για να αξιολογηθούν.
Οι τρεις (3) πρώτες εκθέσεις θα τιμηθούν με βραβεία τα οποία θα συνοδεύονται με χρηματικά έπαθλα ως εξής:
Α. Πρώτο βραβείο 1.500 ? - Χρηματικό έπαθλο εις μνήμη Αντωνίου Χανδρή
Β. Δεύτερο βραβείο 1.000 ?
Γ. Τρίτο βραβείο 500 ? |
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:37 ) |
|
Τα ωρολόγια προγράμματα των μαθημάτων των Α, Β, και Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών που θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2011-12 δημοσιεύονται σε απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κας Π. Χριστοφιλοπούλου. (104868/Γ2/13-09-2011). Στην πιλοτική εφαρμογή συμμετέχουν σύμφωνα με την 97911/Γ1/31-08-2011, 98 σχολικές μονάδες Γυμνασίων της χώρας. Ανάμεσα σε αυτές και το 1ο Γυμνάσιο Αιγίου. Με μια πρώτη ανάγνωση ο θεσμός του ΣΕΠ περιορίζεται στην 1 ώρα μόνο στο Γ' τρίμηνο της Γ τάξη, εφαρμόζεται μαζί με την Σχολική και Κοινωνική Ζωή (!) και χάνει τον διακριτό του ρόλο στο ωρολόγιο πρόγραμμα. |
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:38 ) |
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Δευτέρα, 15 Μάρτιος 2010 18:28 |
 |
 |
 |
|
Εξέταση μαθητών Γυμνασίων με αναπηρία και ειδικές ανάγκες
|
Εξέταση μαθητών Ημερήσιων και Εσπερινών Γυμνασίων, με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Απόφαση Αριθ. Πρωτ.: 28722/Γ2/12/03/2010 |
Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 06 Απρίλιος 2010 20:15 ) |
|
|
|