Για την εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ εφαρμόζονται οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/24463/Β6/2009 (ΦΕΚ 422-Β΄/9.3.2009) Κ.Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/27299/Α5/ 17-02-2017 (ΦΕΚ 545/Β?) Υπουργικής Απόφασης και οι διατάξεις της με αριθμ. 11586/Γ6 (ΦΕΚ 262-Β΄/17.02.2011) Υπουργικής Απόφασης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής. Όπως είναι γνωστό υπάρχουν δύο τρόποι εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Ειδικότερα: α) Εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι/ες που: i) έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω
ii) παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)
iii) παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας β) Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι υποψήφιοι/ες που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή: i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α?) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%
ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν οι υποψήφιοι/ες της περίπτωσης αυτής επιθυμούν να απαντήσουν και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση,
vi) παρουσιάζουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας. Δείτε την σχετική εγκύκλιο στην οποία περιλαμβάνονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο εξέτασης |
Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:47 )
|
|
Σύμφωνα με τον ν. 3432/2006, «σκοπός της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης είναι η ανάδειξη και κατάρτιση κληρικών και λαϊκών στελεχών της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, υψηλού μορφωτικού επιπέδου και χριστιανικού ήθους», χωρίς η στελέχωση της Εκκλησίας (ιερατικώς ή διοικητικώς) να αποτελεί υποχρεωτικό ή/και αποκλειστικό επαγγελματικό προσανατολισμό των αποφοίτων. Τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια αποτελούν τμήμα της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Συνεπώς, οι προαγωγικοί και απολυτήριοι τίτλοι σπουδών τους είναι ισότιμοι με τους αντίστοιχους των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων, και, ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι των Γενικών Εκκλησιαστικών Λυκείων έχουν όμοια δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων. Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε ένα από τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια ή Εκκλησιαστικά Λύκεια, οφείλουν να προσκομίσουν στους διευθυντές τους τα εξής: - Σχετική αίτηση,
- Απολυτήριο τίτλο (δημοτικού ή γυμνασίου αντίστοιχα),
- Σύντομο βιογραφικό σημείωμα,
- Συστατική επιστολή του επιχώριου με το Εκκλησιαστικό Σχολείο ή την περιοχή καταγωγής του/της μαθητή/τριας Μητροπολίτη.
|
Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 15 Μάιος 2017 08:59 )
|
|
Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθμ. Φ.253/155439/Β6(ΦΕΚ 2544 Β΄/30-12-2009) Υπουργικής Απόφασης. Με την παρούσα εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημάνουμε ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης. Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΓΕΛ όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο καθώς και τα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. δείτε την σχετική εγκύκλιο |
Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:42 )
|
|
Με ιδιαίτερη συγκίνηση, χαρά, ανακούφιση, ικανοποίηση, καθώς και αίσθημα δικαίωσης, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθ. κ. Γεώργιος Καψάλης, ανακοινώνει ότι ένα πάγιο αίτημα δεκαεπτά ετών του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών και γενικότερα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έλαβε την οριστική λύση του με την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους του Τμήματος Μηχανικών Επιστήμης Υλικών από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σύμφωνα με την πρόταση του Τμήματος και την πρόταση της εισήγησης ως Χημικών Μηχανικών επί των Υλικών. Για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων πάντα υπήρχε η πεποίθηση ότι πρώτα οι φοιτητές του Τμήματος και, από κοινού, το εξαίρετο προσωπικό του, δικαιούνταν με κάθε τρόπο επαγγελματικά δικαιώματα και στην Ελλάδα, γιατί το δίπλωμά τους αναγνωριζόταν, ήδη, στο εξωτερικό. Με συγκεκριμένα στοιχεία και πλήρη τεκμηρίωση, παρουσιάστηκε στη Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων η επιστημονική ταυτότητα του Τμήματος και οι λόγοι που επέβαλαν επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Συγκεκριμένα, ο Πρύτανης αναφέρθηκε στην άριστη εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος, στις νεόδμητες υποδομές του, στον μεγάλο αριθμό θεσμοθετημένων εργαστηρίων που διαθέτει, στο διακεκριμένο επιστημονικό προσωπικό του και ασφαλώς στην ίδρυση της Πολυτεχνικής Σχολής, στην οποία ως γνωστόν, θα ανήκει το Τμήμα από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
|
|
Προκήρυξη ?ιαγωνισ?ού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυ?άτων (ΑΣΕΙ), Ευελπίδων (ΣΣΕ), Ναυτικών ?οκί?ων (ΣΝ?), Ικάρων (ΣΙ), Αξιω?ατικών Σω?άτων (ΣΣΑΣ), Αξιω?ατικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιω?ατικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολε?ικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Πολε?ικής Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριων ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση Υποψηφίου |
|
Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) η διαδικασία εισαγωγής μαθητών στα Πειραματικά και στα Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018 (δείτε το εδώ). Συγκεκριμένα για τα Πειραματικα Γυμνάσια προβλέπεται ότι: Γ. Εισαγωγή μαθητών/τριών (μη συνδεδεμένα) / Πλήρωση κενών θέσεων (συνδεδεμένα) και σχετικές ρυθμίσεις στα Πειραματικά Γυμνάσια για το σχολικό έτος 2017-2018. Για τα υφιστάμενα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Δημοτικού Σχολείου θα εγγραφούν αυτοδίκαια στην Α' τάξη του συνδεδεμένου Γυμνασίου, εφόσον υποβληθεί σχετική αίτηση-δήλωση από τους γονείς και κηδεμόνες αυτών από την 28η Απριλίου 2017 μέχρι και την 19η Μαΐου 2017. Εντός της ίδιας προθεσμίας, οι γονείς των αποφοίτων Δημοτικού που δεν επιθυμούν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, οφείλουν να το δηλώσουν υπεύθυνα στον Διευθυντή - Προϊστάμενο της οικείας σχολικής μονάδας, ώστε ο τελευταίος να εφαρμόσει την κείμενη νομοθεσία και να αποδώσει στο συνδεδεμένο σχολείο τον αριθμό των προς κάλυψη θέσεων. Στην περίπτωση που ο αριθμός των αιτούντων αποφοίτων υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, τότε ο τελευταίος αυξάνεται αναλόγως.
|
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 09:36 )
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Παρασκευή, 21 Απρίλιος 2017 10:16 |
|
|
|
|
Στη Βουλή η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις
|
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων που αφορά στη διενέργεια επαναληπτικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την τροπολογία αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στις επαναληπτικές εξετάσεις ώστε να διασφαλιστεί η ισονομία όλων των υποψηφίων αλλά και να κάνουν χρήση της διάταξης όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη. Ειδικότερα προβλέπεται ότι: - Στις επαναληπτικές εξετάσεις μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων της τακτικής εξεταστικής περιόδου είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς Α βαθμού εξ αίματος ή Β βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή.
- Οι υποψήφιοι εισάγονται σε ποσοστό θέσεων (0,5%) επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και εφ όσον λάβουν βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτή του τελευταίου επιτυχόντα της τακτικής εξεταστικής περιόδου.
- Οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου.
- Με υπουργική απόφαση θα οριστούν τα υπόλοιπα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων.
|
|
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου υπέγραψε σήμερα την απόφαση με τους νέους πίνακες εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 43.758 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.968 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 70.726 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43.855 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69.985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ανά σχολή, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση Υπουργική Απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. δείτε εδώ τους σχετικούς πίνακες |
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 09:58 )
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Τρίτη, 04 Απρίλιος 2017 20:10 |
|
|
|
|
Τρίτη 9 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα στα Λύκεια
|
Την Τρίτη 9 Μαΐου 2017 λήγουν τα μαθήματα του διδακτικού έτους 2016-2017 στα Ημερήσια και Εσπερινά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Αυτό αναφέρει η υπουργική απόφαση που υπέγραψε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου. Η υπουργική απόφαση σε μορφή Word |
|
Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα. Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής: α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ. β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου. γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές. δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών. ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα. Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει: ? να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ? να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη, ? να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ? να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου. Τέλος, διευκρινίζουμε ότι θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ. Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προετοιμασία των υποψηφίων μας. Πηγή: ΥΠΠΕΘ |
|
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες των Επαγγελματικών Λυκείων Θα ήθελα να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις και εκτιμήσεις που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και να αναφερθώ σύντομα στο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την αναβάθμισή της. Σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης είναι απόλυτα αναγκαία η στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος ως κοινωνικού μέτρου που μπορεί να εγγυηθεί ένα οικονομικά και πολιτισμικά βιώσιμο μέλλον. Γι? αυτό το σκοπό, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι εκπαιδευτικές πολιτικές που ακολουθούνται για την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης που θα ενισχύει τους νέους με γνώσεις και δεξιότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, αλλά και με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Οι μεταβαλλόμενες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες επιβάλλουν τη βελτίωση του περιεχομένου των σπουδών, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και να προετοιμάζουν με επάρκεια τους μελλοντικούς πολίτες.
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Τρίτη, 21 Μάρτιος 2017 19:15 |
|
|
|
|
Τον Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις
|
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, αφού εξέτασε όλες τις παιδαγωγικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους του σύνθετου προβλήματος της καθιέρωσης επαναληπτικών εξετάσεων στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι λεπτομέρειες των επαναληπτικών θα ανακοινωθούν, αφού πρώτα ξεκαθαριστούν ζητήματα νομικής φύσης που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση από τις υπηρεσίες του υπουργείου. Σημειώνεται ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου θα γίνει κανονικά, χωρίς να επηρεαστεί από τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων. |
|
Οι μαθητές/τριες της Γ? λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια: - οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας
- οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες
- η ανάγκη αποκατάστασης μιαςισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού
- οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών
Αναλυτικότερα: - Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική.
- Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες.
- Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται .
- Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη.
Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 42850 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26640 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 69490 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43855 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8. δείτε τον πίνακα με τους εισακτέους ανά Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και Τμήμα πηγή: ΥΠΠΕΘ |
|
|
|