Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τις ευθύνες της εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Βρίσκει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων με τις λειτουργίες τους σε πλήρη εξέλιξη και με τα πολλά και μεγάλα προβλήματα που κληροδότησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Βασική μέριμνα τούτη τη στιγμή είναι να μη διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν. Σχετικά με τη δημόσια συζήτηση που ξεκίνησε άκαιρα τις τελευταίες μέρες, το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει ότι προτίθεται να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του τα παρακάτω: 1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν. 2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006. 3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της λυκειακής βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.
|
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Δευτέρα, 06 Οκτώβριος 2014 11:26 |
 |
 |
 |
|
Μετεγγραφές μαθητών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων
|
Από το Υπουργείο Παιδείας εκδόθηκε το πρακάτω έγγραφο που αφορά στις μετεγγραφές μαθητών από ΓΕΛ σε ΕΠΑΛ και αντιστρόφως: Κατόπιν ερωτημάτων που υποβάλλονται στη Διεύθυνσή μας σχετικά με τις μετεγγραφές μαθητών από τα Γενικά σε Επαγγελματικά Λύκεια και αντίστροφα, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 3, αρ. 1 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193): «Στην Α` Τάξη εγγράφονται χωρίς εξετάσεις, οι κά¬τοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου. Στη Β` Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από την Α` Τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου. Στη Γ` Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β` Τάξη του Γενικού Λυκείου».
|
|
Tο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί Νομοθετική Ρύθμιση στη Βουλή σχετικά με τον τρόπο προαγωγής των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Η Ρύθμιση έχει ως εξής: 1. Το έκτο και το έβδομο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 193) αντικαθίστανται, αντιστοίχως, ως εξής: «Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10) και Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση α` του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν πληροί την προϋπόθεση α? και δεν πληροί την προϋπόθεση β` του προηγούμενου εδαφίου, κατά μάθημα ή μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.». 2. Η περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του π.δ. 60/2006 «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» (Α? 65), ως τροποποιήθηκε και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «α. Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και στις Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται: i) Γενικός βαθμός προαγωγής ίσος ή ανώτερος του δέκα (10) και ii) βαθμός ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής Γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10) και βαθμός ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8). Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση i) επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν μαθητής πληροί την προϋπόθεση i) και δεν πληροί την προϋπόθεση ii), παραπέμπεται σε επανεξέταση σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων του Ιουνίου και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.». 3. Το πέμπτο και έκτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 αντικαθίστανται, αντιστοίχως, ως εξής: «Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα μαθήματα της «Ελληνικής γλώσσας», των «Μαθηματικών» και σε καθένα από τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10), καθώς και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση α` του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν πληροί την προϋπόθεση α? και δεν πληροί την προϋπόθεση β` του προηγούμενου εδαφίου κατά μάθημα ή μαθήματα παραπέμπεται σε επανεξέταση στο μάθημα (ή στα μαθήματα) ή στον κλάδο (ή στους κλάδους) τον οποίο υστέρησε και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.». 4. Οι παράγραφοι 2Δ και 2Ε του άρθρου 34 του π.δ. 60/2006 αντικαθίστανται αντιστοίχως ως εξής: «2Δ. Οι μαθητές Α΄ τάξης Ημερησίου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περ. 2Α του παρόντος άρθρου και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται κατά περίπτωση ως εξής: α) Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά δύο (2) μονάδες. β) Κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά μία (1) μονάδα. 2Ε. Οι μαθητές Α΄ τάξης Ημερησίου και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περ. 2Β του άρθρου αυτού και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται ως εξής: Για τους μαθητές αυτούς εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του παρόντος π.δ., με παράλληλη μείωση του προβλεπόμενου Γενικού βαθμού προαγωγής και του βαθμού ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα κατά μία (1) μονάδα.». Πηγή: ΥΠΑΙΘ |
|
Με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α? Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, προκύπτουν τα εξής: α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α? Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων. β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες. Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα καταλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α? Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων. Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α? Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ. Πηγή: ΥΠΑΙΘ |
|
Aπόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους μέχρι τις 4 Ιουλίου 2014 υπέγραψε ο Υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, αρμόδιος για θέματα Α?βάθμιας και Β?βάθμιας Εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση, παρατείνεται το διδακτικό έτος για το σχολικό έτος 2013-2014, στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, καθώς και στις τάξεις Λυκείου οι οποίες είναι προσαρτημένες σε Γυμνάσια, μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014. Με τη σχετική Απόφαση για την παράταση του διδακτικού έτους η ισχύς των συμβάσεων εργασίας των υπηρετούντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ανωτέρω σχολικές μονάδες παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι και τις 04 Ιουλίου 2014. |
Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 27 Ιούνιος 2014 12:58 ) |
|
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 07/10-02-2014 ανακοινοποίηση στο ορθό του Δ.Σ.) το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε προς τις σχολικές παρακάτω οδηγίες σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων της Α΄ τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014. Δείτε εδώ τις οδηγίες. |
Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 10 Μάρτιος 2014 15:27 ) |
|
ΝΟΜΟΣ ΥΠ. ΑΡΙΘ. 4186 Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις. |
Τελευταία Ενημέρωση ( Κυριακή, 10 Φεβρουάριος 2019 16:52 ) |
|
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τη με αρ. πρωτ. 115478/Γ2/21-08-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2121) και το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄ και Β΄ τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τη με αρ. πρωτ 115480/Γ2/21-08-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2121). |
Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 06 Σεπτέμβριος 2013 14:42 ) |
|
Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερησίου και της - Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, οι οποίοι θα εξεταστούν σε επίπεδο σχολικής μονάδας στα μαθήματα που ορίζονται ως πανελλαδικά εξεταζόμενα (63442/Γ2/27-06-2005 Υ.Α., ΦΕΚ Β΄ 921) η διδακτέα ύλη έχει καθοριστεί με τη 81669/Γ2/19-07-2011 (ΦΕΚ Β΄ 1698) Υ.Α. για τη Γ΄ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και την 81667/Γ2/19-07-2011(ΦΕΚ Β΄ 1698) Υ.Α. για τη Δ΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου.
Για τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης για τους παραπάνω μαθητές ισχύει η παράγραφος Α΄ του άρθρου 17 του Π.Δ. 60/2006 (ΦΕΚ Α΄ 65), η οποία παραπέμπει στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ίδιου Π.Δ., σύμφωνα με την οποία:
η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας, η οποία έχει καθορισθεί με τις ανωτέρω Υ.Α. Πηγή: Υπουργείο Παιδείας: Αρ. Πρωτ. 47584/Γ227-04-2012
|
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:33 ) |
|
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all
Κυριακή, 22 Απρίλιος 2012 20:34 |
 |
 |
 |
|
Ωρολόγια προγράμματα Α, Β ΓΕΛ και Β, Γ εσπερινού ΓΕΛ
|
Το ΦΕΚ 1163/τ.Β/10-4-12 στο οποίο δημοσιύονται οι αποφάσεις για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των τάξεων Β΄ και Γ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου, το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου καθώς και το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου. |
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 07 Μάρτιος 2013 23:34 ) |
|
|
|