Ποια σχολή να ακολουθήσω;
Ποιο επάγγελμα μου ταιριάζει;
Πως κινείται σήμερα η αγορά εργασίας;

Όταν οι επιλογές και οι αποφάσεις σου στηρίζονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στα ενδιαφέροντά σου, σε συνδυασμό με την επαρκή πληροφόρηση για την αγορά εργασίας αποτελούν το σημαντικότερο βήμα για την επαγγελματική σου επιτυχία!

Πανελλαδικές Εξετάσεις
Το πλήθος των εισακτέων ανά κατηγορία υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και ανά Σχολή και Τμήμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Πέμπτη, 01 Ιούνιος 2017 09:42

Απόφαση Φ.253.1/ 84559/Α5/19-5-2017 (ΦΕΚ 1876/Β/30-5-2017) του Υπουργείου Παιδείας για το πλήθος των εισακτέων ανά Σχολή και Τμήμα της Τριτοβάθμιας αναλυτικά ανά κατηγορία υποψηφίων ΓΕΛ ? ΕΠΑΛ ? Ημερησίων 90%, 10% και Εσπερινών.

Δείτε την απόφαση.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 01 Ιούνιος 2017 09:48
 
Γενικές Οδηγίες - Δικαιολογητικά - Πρόγραμμα Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας υποψηφίων για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. ακαδημαϊκού έτους 2017 - 2018 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τετάρτη, 31 Μάιος 2017 11:32

Έχοντας υπόψη μας την Αριθ. Πρωτ. Φ.251/84607/Α5/19-05-2017 απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σχετικά με την Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. ακαδημαϊκού έτους 2017-2018, σας γνωρίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και η πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. θα διεξαχθούν από την Τρίτη 20- 06-2017 ως και την Παρασκευή 30-06-2017 στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο Πατρών και στο Κολυμβητήριο «Α. Πεπανός», σύμφωνα με το επισυναπτόμενο πρόγραμμα των εξετάσεων.

Οι υποψήφιοι που θα πάρουν μέρος στις εξετάσεις για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. θα υποβληθούν σε υγειονομική εξέταση από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή και στη συνέχεια θα λάβουν μέρος σε πρακτική δοκιμασία στα αγωνίσματα που θα επιλέξουν με αίτηση που θα υποβάλουν ενώπιον της επιτροπής. 

Δ Ι Κ Α Ι Ο Λ Ο Γ Η Τ Ι Κ Α

Οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες, κατά την προσέλευσή τους στην εξεταστική επιτροπή, (Παμπελοποννησιακό Εθνικό Στάδιο Πατρών, - είσοδος Δημοσιογράφων), πρέπει να έχουν μαζί τους τα παρακάτω δικαιολογητικά:

1.- Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο.

2.- Δύο (2) μικρές πρόσφατες φωτογραφίες.

3.- Δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους ή την «Βεβαίωση Πρόσβασης» όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου.

4.- α) ακτινογραφία θώρακα πάνω στην οποία θα υπάρχει φωτογραφία του υποψηφίου, ιατρική γνωμάτευση με σφραγίδα και υπογραφή του ιατρού.

     β) καρδιογράφημα με ιατρική γνωμάτευση.

     γ) βεβαίωση οπτικής οξύτητας και αντίληψης των χρωμάτων με ιατρική γνωμάτευση.

Οι παραπάνω βεβαιώσεις πρέπει να έχουν εκδοθεί από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου, ή Ν.Π.Δ.Δ., ή Ιατρό του δημοσίου, ή και από Ιδιώτη Ιατρό. Οι ιατρικές εξετάσεις ισχύουν για έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής τους.

Αναλυτικές πληροφορίες και σχετικό πρόγραμμα

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 31 Μάιος 2017 11:48
 
Πρόγραμμα εξετάσεων μαθημάτων υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό» PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 19 Μάιος 2017 19:07

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται Πρόγραμμα εξετάσεων μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού και ειδικών μαθημάτων, υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτους 2017

Το σχετικό έγγραφο σε μορφή PDF

 
H υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 08:01

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, υπενθυμίζεται ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από την Τρίτη 20 Ιουνίου 2017 μέχρι και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017.

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2016-2017) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση ? δήλωση στο Λύκειό τους από τις 21 Φεβρουαρίου έως και τις 10 Μαρτίου 2017 για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α στις προαναφερόμενες ημερομηνίες, μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση ? δήλωση δεν ήταν δεσμευτική.

Όσοι απόφοιτοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ.

Οι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:

α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες
β) ακτινογραφία θώρακα, καρδιογράφημα και βεβαίωση οπτικής οξύτητας. 
Οι βεβαιώσεις αυτές μπορούν να έχουν εκδοθεί από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό. Οι ιατρικές εξετάσεις ισχύουν για έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής τους.
γ) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου. Ο υποψήφιος επίσης θα έχει μαζί του Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας, έγγραφο.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 08:05
 
Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ, έτους 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:42

Για την εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ εφαρμόζονται οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/24463/Β6/2009 (ΦΕΚ 422-Β΄/9.3.2009) Κ.Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/27299/Α5/ 17-02-2017 (ΦΕΚ 545/Β?) Υπουργικής Απόφασης και οι διατάξεις της με αριθμ. 11586/Γ6 (ΦΕΚ 262-Β΄/17.02.2011) Υπουργικής Απόφασης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής.

Όπως είναι γνωστό υπάρχουν δύο τρόποι εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

Ειδικότερα:

α) Εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι/ες που:

i) έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω
ii) παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)
iii) παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας

β) Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι υποψήφιοι/ες που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α?) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%
ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν οι υποψήφιοι/ες της περίπτωσης αυτής επιθυμούν να απαντήσουν και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση,
vi) παρουσιάζουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας.

Δείτε την σχετική εγκύκλιο στην οποία περιλαμβάνονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο εξέτασης 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:47
 
Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων ΓΕΛ με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Δευτέρα, 08 Μάιος 2017 17:13

Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθμ. Φ.253/155439/Β6(ΦΕΚ 2544 Β΄/30-12-2009) Υπουργικής Απόφασης.

Με την παρούσα εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημάνουμε ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΓΕΛ όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο καθώς και τα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

δείτε την σχετική εγκύκλιο

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:42
 
Στη Βουλή η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 21 Απρίλιος 2017 10:16
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων που αφορά στη διενέργεια επαναληπτικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
 
Σύμφωνα με την τροπολογία αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στις επαναληπτικές εξετάσεις ώστε να διασφαλιστεί η ισονομία όλων των υποψηφίων αλλά και να κάνουν χρήση της διάταξης όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη.
 
Ειδικότερα προβλέπεται ότι:
 
  1. Στις επαναληπτικές εξετάσεις μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων της τακτικής εξεταστικής περιόδου είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς Α βαθμού εξ αίματος ή Β βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή.
  2. Οι υποψήφιοι εισάγονται σε ποσοστό θέσεων (0,5%) επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και εφ όσον λάβουν βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτή του τελευταίου επιτυχόντα της τακτικής εξεταστικής περιόδου.
  3. Οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου.
  4. Με υπουργική απόφαση θα οριστούν τα υπόλοιπα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων.
 
Η νέα Υπουργική Απόφαση για τους εισακτέους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 07 Απρίλιος 2017 21:23

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου υπέγραψε σήμερα την απόφαση με τους νέους πίνακες εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 43.758 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.968 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 70.726 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43.855 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69.985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ανά σχολή, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση Υπουργική Απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

δείτε εδώ τους σχετικούς πίνακες

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 09:58
 
Επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Δευτέρα, 03 Απρίλιος 2017 18:03

Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω  σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής:

α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.

β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.

γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.

δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.

ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.

Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει:

?  να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,

?  να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη,

?  να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

? να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου. 

Τέλος, διευκρινίζουμε ότι θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προετοιμασία των υποψηφίων μας.

Πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Τον Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 21 Μάρτιος 2017 19:15

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο  για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, αφού εξέτασε όλες τις παιδαγωγικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους του σύνθετου προβλήματος της καθιέρωσης επαναληπτικών εξετάσεων στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι λεπτομέρειες των επαναληπτικών θα ανακοινωθούν, αφού πρώτα ξεκαθαριστούν ζητήματα νομικής φύσης που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση από τις υπηρεσίες του υπουργείου. Σημειώνεται ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου θα γίνει κανονικά, χωρίς να επηρεαστεί από τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων.

 
Αριθμός εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 14 Μάρτιος 2017 17:44

Οι μαθητές/τριες της Γ? λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια:

  1. οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας
  2. οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες
  3. η ανάγκη αποκατάστασης μιαςισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού
  4. οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών

Αναλυτικότερα:

  • Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική.
  • Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες.
  • Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται .
  • Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 42850 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26640 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 69490 εισακτέους.

Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43855 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69985 εισακτέους.

Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8.

δείτε τον πίνακα με τους εισακτέους ανά Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και Τμήμα

πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.