|
||
Πρόταση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού |
Στο εκατοντασέλιδο κείμενο που φέρει τον τίτλο «Διαπιστώσεις, προτάσεις και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης» που προέκυψε μέσα από το πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, μαζί με την Επιτροπή Διαλόγου και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας περιλαμβάνεται και η πιο κάτω πρόταση η οποία είναι ενταγμένη στην ΕΝΟΤΗΤΑ: II. Διδακτική/Μαθησιακή διαδικασία, με τίτλο: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της συμβουλευτικής και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. ΠΡΟΤΑΣΗ 09: Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της Συμβουλευτικής και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού 1. Συνοπτική περιγραφή της πρότασης/έννοιας Ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και συμβάλλει σημαντικά στην προετοιμασία των νέων ώστε να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στη κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή. 2. Γιατί είναι σημαντική; Σε μια εποχή που οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στο ελληνικό αλλά στο διεθνές περιβάλλον μεταβάλλονται με ταχύτατους ρυθμούς, η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους μηχανισμούς για την ανταπόκριση των χωρών στις σύγχρονες οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και των ατόμων και των κοινωνιών στις ανάγκες για ικανοποίηση των βιοποριστικών αναγκών τους καθώς και των αναγκών τους για προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη. Παρά τη γενικότερη αναγνώριση που έχει διεθνώς ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στη χώρα μας λειτουργεί αποσπασματικά και στο περιθώριο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Παράλληλα παρά τη διαπιστωμένη ανάγκη του κοινού για παροχή υπηρεσιών Επαγγελματικού Προσανατολισμού, οι δομές του στο πλαίσιο του δημόσιου σχολείου δεν έτυχαν της αναμενόμενης προσοχής από την Πολιτεία όσον αφορά στην οργάνωση και την υποστήριξή τους, τον καθορισμό της στοχοθεσίας και του πλαισίου λειτουργίας τους. Αποκορύφωμα της αντιμετώπισης αυτής ήταν η πλήρης κατάργηση των δομών ΣΕΠ με την αναστολή της λειτουργίας των ΓΡΑ.ΣΥ. της χώρας το 2010, την κατάργηση των ΓΡΑ.ΣΕΠ, την υπολειτουργία των ΚΕ.ΣΥ.Π. και την κατάργηση του μαθήματος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Λύκειο. Η αποτελεσματική λειτουργία των δομών της Συμβουλευτικής και του ΣΕΠ στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να συμβάλει σημαντικά:
3. Προϋποθέσεις επιτυχίας/υλοποίησης Για την αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, απαιτείται:
Προτεραιότητα/Χρονοδιάγραμμα 9.1. Ανάπτυξη Μητρώου Ειδικών Επιμορφωμένων Συμβούλων ? Εκπαιδευτικών./ [Β] (ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 ? ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016) 9.2. Διαμόρφωση δομών και σχετικών συνεργιών./ [Β] (ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 ? ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016)
|
|||
Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 19 Μάιος 2016 14:22 ) |