Ποια σχολή να ακολουθήσω;
Ποιο επάγγελμα μου ταιριάζει;
Πως κινείται σήμερα η αγορά εργασίας;

Όταν οι επιλογές και οι αποφάσεις σου στηρίζονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στα ενδιαφέροντά σου, σε συνδυασμό με την επαρκή πληροφόρηση για την αγορά εργασίας αποτελούν το σημαντικότερο βήμα για την επαγγελματική σου επιτυχία!

Πανελλαδικές Εξετάσεις
Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ, έτους 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:42

Για την εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ εφαρμόζονται οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/24463/Β6/2009 (ΦΕΚ 422-Β΄/9.3.2009) Κ.Υ.Α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και οι διατάξεις της με αριθμ. Φ.151/27299/Α5/ 17-02-2017 (ΦΕΚ 545/Β?) Υπουργικής Απόφασης και οι διατάξεις της με αριθμ. 11586/Γ6 (ΦΕΚ 262-Β΄/17.02.2011) Υπουργικής Απόφασης της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής.

Όπως είναι γνωστό υπάρχουν δύο τρόποι εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

Ειδικότερα:

α) Εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι/ες που:

i) έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω
ii) παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)
iii) παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας

β) Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι υποψήφιοι/ες που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α?) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%
ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν οι υποψήφιοι/ες της περίπτωσης αυτής επιθυμούν να απαντήσουν και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση,
vi) παρουσιάζουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας.

Δείτε την σχετική εγκύκλιο στην οποία περιλαμβάνονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο εξέτασης 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:47
 
Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων ΓΕΛ με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Δευτέρα, 08 Μάιος 2017 17:13

Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθμ. Φ.253/155439/Β6(ΦΕΚ 2544 Β΄/30-12-2009) Υπουργικής Απόφασης.

Με την παρούσα εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημάνουμε ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΓΕΛ όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο καθώς και τα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

δείτε την σχετική εγκύκλιο

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 16 Μάιος 2017 10:42
 
Στη Βουλή η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 21 Απρίλιος 2017 10:16
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων που αφορά στη διενέργεια επαναληπτικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
 
Σύμφωνα με την τροπολογία αυστηροποιούνται οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των μαθητών στις επαναληπτικές εξετάσεις ώστε να διασφαλιστεί η ισονομία όλων των υποψηφίων αλλά και να κάνουν χρήση της διάταξης όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη.
 
Ειδικότερα προβλέπεται ότι:
 
  1. Στις επαναληπτικές εξετάσεις μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων της τακτικής εξεταστικής περιόδου είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς Α βαθμού εξ αίματος ή Β βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή.
  2. Οι υποψήφιοι εισάγονται σε ποσοστό θέσεων (0,5%) επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και εφ όσον λάβουν βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτή του τελευταίου επιτυχόντα της τακτικής εξεταστικής περιόδου.
  3. Οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου.
  4. Με υπουργική απόφαση θα οριστούν τα υπόλοιπα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων.
 
Η νέα Υπουργική Απόφαση για τους εισακτέους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 07 Απρίλιος 2017 21:23

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου υπέγραψε σήμερα την απόφαση με τους νέους πίνακες εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 43.758 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.968 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 70.726 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43.855 εισακτέους στα πανεπιστήμια και 26.130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69.985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ανά σχολή, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση Υπουργική Απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

δείτε εδώ τους σχετικούς πίνακες

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 18 Μάιος 2017 09:58
 
Επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Δευτέρα, 03 Απρίλιος 2017 18:03

Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω  σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής:

α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.

β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.

γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.

δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.

ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.

Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει:

?  να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,

?  να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη,

?  να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

? να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου. 

Τέλος, διευκρινίζουμε ότι θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προετοιμασία των υποψηφίων μας.

Πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Τον Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 21 Μάρτιος 2017 19:15

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε τη διεξαγωγή επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο  για όσους/ες υποψήφιους/ες δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, αφού εξέτασε όλες τις παιδαγωγικές, κοινωνικές και νομικές παραμέτρους του σύνθετου προβλήματος της καθιέρωσης επαναληπτικών εξετάσεων στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι λεπτομέρειες των επαναληπτικών θα ανακοινωθούν, αφού πρώτα ξεκαθαριστούν ζητήματα νομικής φύσης που βρίσκονται ακόμη υπό εξέταση από τις υπηρεσίες του υπουργείου. Σημειώνεται ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου θα γίνει κανονικά, χωρίς να επηρεαστεί από τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων.

 
Αριθμός εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τρίτη, 14 Μάρτιος 2017 17:44

Οι μαθητές/τριες της Γ? λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια:

  1. οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας
  2. οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες
  3. η ανάγκη αποκατάστασης μιαςισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού
  4. οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών

Αναλυτικότερα:

  • Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική.
  • Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες.
  • Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται .
  • Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 42850 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26640 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 69490 εισακτέους.

Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43855 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69985 εισακτέους.

Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8.

δείτε τον πίνακα με τους εισακτέους ανά Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και Τμήμα

πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Δευτέρα, 13 Μάρτιος 2017 19:52

Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει σήμερα το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2017, με τα: 

1.  μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων

2. μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ γενικής παιδείας και ειδικότητας

3.  ειδικά  μαθήματα των υποψηφίων για  εισαγωγή στα οικεία  τμήματα

καθώς και τον:

Ορισμό προθεσμίας υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ.

 Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 της Φ.251/37802/Α5 (ΦΕΚ 698 Β΄/2016) «Διαδικασίες σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου, με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θεσπίστηκε με το Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».

3. Τις διατάξεις της Φ.151/27299 /Α5 (ΦΕΚ 545 Β΄/2017) Υ.Α. «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), και για ειδικό ποσοστό θέσεων 1% επί του αριθμού των θέσεων ανά Τμήμα σε τμήματα σχολών των Πανεπιστημίων».

4.Τις διατάξεις του  άρθρου 5 της αριθμ. Φ.253/128314/Β6/29-11-2002 (ΦΕΚ 1538 Β΄) Υ.Α. «Ορισμός των τμημάτων και των σχολών των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης  για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια».

5. Τις διατάξεις του ΠΔ 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α΄) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Α 1. Καθορίζουμε το πρόγραμμα διεξαγωγής των πανελλαδικών  εξετάσεων των μαθημάτων της  Γ΄ τάξης ημερήσιων και της Δ΄ τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων έτους 2017,  ως ακολούθως:

 
Διευκρινίσεις για τη διαδικασία υποβολής Αίτησης - Δήλωσης υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ έτους 2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 10 Μάρτιος 2017 09:19

Σε συνέχεια της αριθμ. πρωτ. Φ.151/28324/Α5/20-2-2017 Εγκυλίου με θέμα «ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΑΛ έτους 2017» και κατόπιν ερωτημάτων που έχουν περιέλθει στην υπηρεσία μας από πολίτες, από σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ, καθώς και από Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης κατά την τρέχουσα διαδικασία υποβολής Αίτησης-Δήλωσης υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017, κρίνεται σκόπιμο να σας ενημερώσουμε για τα εξής :

α) απόφοιτοι ΕΠΑΛ παλαιοτέρων ετών, κάτοχοι απολυτηρίων ΕΠΑΛ, οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει πτυχίο ειδικότητας, καθώς επίσης και απόφοιτοι, οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει ούτε απολυτήριο ΕΠΑΛ, ούτε πτυχίο ειδικότητας, δύνανται να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017, με την υποχρέωση να εξεταστούν επιτυχώς στις ενδοσχολικές εξετάσεις απόκτησης πτυχίου ή απολυτηρίου ή και των δύο, διαφορετικά θα θεωρείται άκυρη η συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

β) Οι απόφοιτοι τεχνικών ή επαγγελματικών λυκείων της αλλοδαπής, κάτοχοι βεβαιώσεων ισοτιμίας από τον ΕΟΠΠΕΠ θεωρούνται κάτοχοι ισότιμων τίτλων σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου της ημεδαπής και άρα μπορούν να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017. Οι υποψήφιοι της εν λόγω περίπτωσης (β) μπορούν να δηλώσουν όποια ειδικότητα επιθυμούν στον αντίστοιχο τομέα τους, όπως αναφέρονται στη βεβαίωση ισοτιμίας του ΕΟΠΠΕΠ που προσκομίζουν.

γ) Κάτοχοι απολυτηρίων ΤΕΛ, εξαταξίων Γυμνασίων, ΕΠΛ, ΕΠΑΛ του ν. 3475/2006, χωρίς πτυχίο ειδικότητας, οι οποίοι φοιτούν σε ΕΠΑΛ προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας του ν. 4186/2013 μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017, διότι ο τίτλος σπουδών τους είναι ισότιμος με απολυτήριο ΓΕΛ.

δ) Τα πτυχία των ιδιωτικών Τεχνικών Επαγγελματικών ΤΕΕ Β? κύκλου είναι ισότιμα με τα πτυχία δημοσίων Τεχνικών Επαγγελματικών ΤΕΕ Β? κύκλου, ως εκ τούτου οι απόφοιτοι των ιδιωτικών Τεχνικών Επαγγελματικών ΤΕΕ Β? κύκλου μπορούν να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017. Εφιστούμε όμως την προσοχή σας στο από 18-1-2017 Δελτίο Τύπου του ΥΠΠΕΘ, στο οποίο έχει δοθεί λίστα με όλα τα ιδιωτικά ΤΕΕ τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις του ν. 3577/2007 (130 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και συνεπώς τα σχολεία μέσω των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης θα πρέπει με έγγραφό τους να ενημερώσουν τη Δ/νση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων, Τμήμα Α?, για τις περιπτώσεις εκείνες που εμπίπτουν στο νόμο και έχουν υποβάλει αίτηση-δήλωση.

ε) Κάτοχοι πτυχίου Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Β? κύκλου ΤΕΕ, του ν.2909/2001, θεωρούνται κάτοχοι τίτλου απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περ. α, της παρ.9, του άρθρου 1 του ιδίου νόμου και άρα μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση υποψηφίων ΕΠΑΛ έτους 2017.

στ) Κάτοχοι πτυχίου ΤΕΛ ν.1566/1985, του τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» θα μπορούν να δηλώσουν τον Τομέα «Υγείας Πρόνοιας» του ν. 4186/2013 διότι οι δύο τομείς είναι αντίστοιχοι μεταξύ τους. Επίσης και οι κάτοχοι πτυχίου ΤΕΛ ν.1566/1985 του Τομέα «Εφαρμοσμένων Τεχνών» του ν. 4186/2013, διότι οι δύο τομείς είναι αντίστοιχοι μεταξύ τους.

ζ) Οι κάτοχοι πτυχίων εσπερινών ΤΕΛ, Β?Κύκλου ΤΕΕ, ΕΠΛ δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση με την κατηγορία των υποψηφίων των Εσπερινών ΕΠΑΛ που κατέχουν απολυτήριο Εσπερινών ΕΠΑΛ, και διεκδικούν θέσεις με το ειδικό ποσοστό 1% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Σχολές Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των ΤΕΙ.

Εφιστούμε την προσοχή στο εξής: Σε περίπτωση που οι απόφοιτοι έχουν αποκτήσει και άλλο πτυχίο ειδικότητας Τομέα διαφορετικού από αυτόν της αποφοίτησής τους μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν σε μαθήματα ειδικότητας του άλλου τομέα . Οι κάτοχοι ενός πτυχίου ειδικότητας δηλώνουν όποια ειδικότητα επιθυμούν του τομέα αποφοίτησής τους.

πηγή: ΥΠΠΕΘ

 
Το Υπουργείο εξετάζει το θέμα των Επαναληπτικών Εξετάσεων των Πανελλαδικών PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Τετάρτη, 08 Μάρτιος 2017 22:03

Με αφορμή τις ανεύθυνες παροτρύνσεις ορισμένων παραγόντων, προς τους μαθητές να οργανώσουν κινητοποιήσεις με αίτημα τις επαναληπτικές εξετάσεις για όσους  ασθενήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνει  μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ότι :

- Εξετάζει το θέμα της διενέργειας των επαναληπτικών εξετάσεων αφού προκύπτουν ? φέτος σε αντίθεση με άλλες χρονιές-  σημαντικά νομικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν.

- Εγκαίρως, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα  ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις οι οποίες θα είναι, όπως πάντα, προς όφελος των υποψηφίων μαθητών.

- Η επίλυση τέτοιων ευαίσθητων θεμάτων είναι υποχρέωση του Υπουργείου και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης της δύσκολης ψυχολογικής οικονομικής πίεσης των παιδιών και των οικογενειών τους.

 
Ένταξη νέων σοβαρών παθήσεων για τους υποψήφιους με το 5% - Υποβολή αιτήσεων στις επταμελείς επιτροπές έως και 13-03-2017 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την sep4all   
Παρασκευή, 03 Μάρτιος 2017 20:51

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετά την πρόσφατη ψήφιση και δημοσίευση του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/τ.Α?) σύμφωνα με τον οποίο εντάχθηκαν νέες παθήσεις στις ισχύουσες διατάξεις, καλεί τους υποψήφιους που πάσχουν από κάποια από τις παρακάτω σοβαρές παθήσεις και επιθυμούν να εισαχθούν σε Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ορισμένο αριθμό θέσεων, καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, να απευθυνθούν σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, που έχουν συσταθεί σε ένα από τα παρακάτω τρία (3) Νοσοκομεία: Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ», Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Κρήτης, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ», που έχουν οριστεί για εισαγωγή υποψηφίων το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, από 06-03-2017 έως και 13-03-2017, προκειμένου να αποκτήσουν Πιστοποιητικό διαπίστωσης πάθησης.

ΚΩΔΙΚΟΙΠΑΘΗΣΕΙΣ ΝΕΕΣ
69Πάσχοντες από συγγενή αιμολυτική αναιμία λόγω έλλειψης πυρουβικής κινάσης
70Πάσχοντες από αναιμία Diamond Blackfan
71Πάσχοντες από το σύνδρομο Klipper Trenaunay-Weber
72Πάσχοντες από βλεννοπολυσακχαρίδωση τύπου 6
73Πάσχοντες από δερματομυοσίτιδα υπό μείζονα ανοσοκατασταλτική θεραπεία
74Πάσχοντες από σύνδρομο Mukle Wells (συμπτωματική νόσος με συμβατική κλινική εικόνα με διάγνωση επιβεβαιωμένη από παιδίατρο με ειδική εμπειρία στα ρευματικά νοσήματα, γενετική επιβεβαίωση μεταλλαγής στη κρυοπυρίνη NALP3 επιθυμητή όχι απαραίτητη, αφού δεν υπάρχουν σε όλους τους ασθενείς, θεραπεία με βιολογικούς παράγοντες λ.χ. αναστολείς της Ιντερλευκίνης IL-1)
75Πάσχοντες από σοβαρό κληρονομικό αγγειοοίδημα εργαστηριακά επιβεβαιωμένο με αναπηρία τουλάχιστον 67%
76Πάσχοντες από καλοήθη όγκο γέφυρας εγκεφάλου με αναπηρία τουλάχιστον 67%
77Πάσχοντες από ρήξη ανευρύσματος με αιμορραγία και υδροκέφαλο με αναπηρία τουλάχιστον 67%
 
Υποψήφιοι μπορεί να είναι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, κάτοχοι τίτλου απόλυσης Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου της ημεδαπής ή Έλληνες κάτοχοι τίτλου απόλυσης ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου της αλλοδαπής.

Η Αίτηση και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλλουν οι εν λόγω υποψήφιοι στις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές στην αποκλειστική προθεσμία από Δευτέρα 06 Μαρτίου 2017 έως και Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017, αναφέρονται αναλυτικά στη σχετική εγκύκλιο. Τα παραπάνω δικαιολογητικά υποβάλλονται από τον ίδιο τον υποψήφιο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του. Επίσης μπορούν να αποσταλούν ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή ή ταχυμεταφορά. Το εμπρόθεσμο της αίτησης στην περίπτωση αυτή, κρίνεται από την ημερομηνία της ταχυδρομικής σήμανσης.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 που θα αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Διαπίστωσης Πάθησης με τη συγκεκριμένη διαδικασία, θα κληθούν να υποβάλουν αίτηση με νεότερο Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 με την ειδική κατηγορία των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις θα υποβάλουν ηλεκτρονικό μηχανογραφικό δελτίο προκειμένου να συμμετάσχουν στην επιλογή για εισαγωγή. Η διαδικασία και ο χρόνος υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων θα ανακοινωθεί με νεότερη εγκύκλιο, η οποία θα αποσταλεί στα σχολεία και θα αναρτηθεί προς ενημέρωση στο διαδίκτυο.

Η εγκύκλιος

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 03 Μάρτιος 2017 20:56
 
Περισσότερα Άρθρα...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.